вівторок, 9 лютого 2016 р.

Перший урок на тему: "Хай в серці кожної дитини живе любов до України"






Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розрити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення  бути справжнім патріотом рідної землі.
Обладнання: записи пісень, герб, прапор, відео, паперові цеглини, кольорові олівці, саморобний будинок з дахом.
Епіграф :
Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і поля ,
Бо це Вітчизна наша – Україна!




Хід уроку

Вчитель.   Дорогі мої діти, мої ластів’ята !
Встало сонце ласкаве і світ заяснів!
Я безмежно щаслива і дуже багата:
Скільки ж дочок у мене і скільки синів!
Ось і  закінчилося тепле  і ласкаве літо. Настав  вересень. І шкільний дзвоник покликав вас до праці .
І ось ви в школі. Це наш клас .
Ви всі прийшли сюди учитись .
Життя цікаве буде в вас ,
Лиш треба добре потрудитись.
Бо тільки праця все дає :
Знання, уміння й інше  диво!
Коли ж у тебе все це є,
То ти зростатимеш щасливо.
- Дітки, а що вам потрібно для щастя? ( мама ,тато, здоров´я,…)
- Так ,а ще ,мабуть, рідна домівка, рідний край?
Слухання вірша П. Воронька.
                            
Облітав журавель
Сто морів, сто земель,
Облітав, обходив,
Крила, ноги натрудив.
Ми спитали журавля:
— Де найкращая земля?
Журавель відповідає:
— Краще рідної немає!
  • А як ще люди називають рідний край? ( Батьківщина)
  • Як називається наша Батьківщина? ( Україна)
Вчитель. Україна, Батьківщина, Вітчизна, рідний край... Ці слова дорогі кожній людині нашої країни. Мама, яка дала нам життя, земля, на якій ми живемо, хліб, який ми споживаємо... Без цього неможливо жити. І серед найзаповітнішого є в людини Батьківщина. Кожна людина найбільше любить той край, де народилася й живе. Кожен пишається своєю рідною землею і завжди хоче сказати про неї найкраще.
Україна - рідний край,
Поле, річка, зелен гай,
Любо стежкою іти,
Тут живемо я і ти.

Україна – рідний край,
Рідне поле, зелен гай,
Рідне місто, рідна хата,
Рідне небо й рідна мати.

Україна – це ліс та долини,
Це широкі квітучі поля,
Це маленька щаслива дитина
І найкраща матуся моя.

Україна –це пісенька щира.
Це струмок, що біжить до Дніпра,
Це містечко рідненьке і хата.
Я бажаю усім лиш добра.
( Демонстрація краєвидів України)

Складання тематичної «павутинки» до поняття «Рідний край».
  • Шановні  діти, погляньте на наше сонечко. На сонечку написані    слова.(Учень, який вміє читати, читає вголос.) З якими словами,  для вас пов’язане поняття «Рідний край»? Промінчики нашого сонечка тягнуться до цих слів. (Тато, ліс, струмок, стежка, пісенька, Закарпатська область)

 Розповідь учителя про Україну. (Робота з картою)
Учитель: Знаходиться Україна у центрі Європи. Межує з Росією, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Молдовою, Румунією. Із півдня Україну омивають два моря: Чорне та Азовське. Є в Україні гори Карпати, Кримські. І для будівництва нам потрібна саме вона – наша любов до Батьківщини. А любов до нашої Батьківщини починається з любові до рідного села. Україна – це наша велика Батьківщина.
Але кожна людина має ще й маленьку Батьківщину – місце, де вона народилася. Рідна земля – це батьківський поріг. Рідна школа, рідне село.

Учитель: Для  роботи на будівництві спільного дому, нам знадобиться міцне здоров’я.  Тому  шикуємось на фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться,                                                          
Землі нашій поклоніться                                                                                 
За щасливий мирний день .                                                                      
І  до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться,                                                          
Веретеном покрутіться.                                                                      
Раз присядьте,                                                                                       
два присядьте                                                                                           
І за парти тихо сядьте.


Вчитель. На території України живуть не лише українці, а й люди інших
національностей, але всі вони люблять неньку Україну, славлять, примножують її багатства. І ви, коли підростете, також будете зміцнювати нашу державу своїми справами, а поки що вам потрібно добре вчитися, слухатися вчителя та своїх батьків.
Послухайте вірш Романа Купчинського "Мій край".
Мій край
Україна — край мій рідний.
Від Кавказу по Карпати
І веселий, і свобідний,
І великий, і багатий.
Де є в світі кращі ріки
Як Дністер. Дніпро-Славута?
Де ясніше сонце світить,
Де гарніше зорі сяють?
Де ступлю — лиш рідна мова.
Де погляну — рідні люди.
Роботящі підгірянці.
Як вогонь, палкі гуцули
І сміливії кубанці.
Що ще Січі не забули.
І розважні подоляни.
І полтавці солов'їні,
бойки, лемки,волиняни —
Всі вони брати єдині...
Вчитель. Кожна країна світу має свої символи. Символ-це умовне позначення якогось предмета, явища. Дітки, давайте згадаємо, що ви в садочку вчили про символи України ? 
          Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Всі вони – наші давні та добрі обереги. ( Показую ілюстровані малюнки )
                            
                          
– А які ще є символи, крім народних? (Державні)
Назвіть їх. (Державний Гімн, Державний Герб та Державний Прапор України)
- Що таке Гімн? (Гімн – це найголовніша пісня України, в якій висловлюються найсердечніше думки і прагнення народу. Слухати його потрібно стояти мовчки, із гордо піднятою головою.)
Що таке Герб? (Герб – найголовніший із символів; тризуб символізує мир і творчу працю. А ще в ньому відображено триєдність життя - це Батько, Мати і Дитя, які символізують Силу, Мудрість і Любов.)
Що таке Прапор? (Це для всіх – ознака сили, це для всіх – ознака слави. Синьо-жовтий прапор маємо: синє - небо, жовте – жито. Прапор свій оберігаємо. Він – святиня, знають діти. Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру. Жовтий колір – колір вогню, сонця, без лагідних променів, якого не було б життя на Землі, це колір зерна, хліба. Ці кольори мають значення миру і багатства, бо наш народ є мирним і працелюбним.
Перегляд відеороликів
 Гра з елементами розповіді. «Мій рідний край»
- А зараз ми спробуємо створити картину одного з куточків рідного краю.
На дошці виставляю по черзі предметні малюнки із зображенням української хати, верби, калини, лелеки, соловейка, гнізда, річки.
Учні коментують. Наприклад: «Гніздо я кладу на дах хати. У гніздо посаджу лелеку» і т.д. Учитель біля річки «садить» кущ калини і говорить:
             А калина біля броду                    
             білі квіти розпускає.
          На свою чарівну вроду
              задивляється у воду,
              соловейка виглядає.
(Діти «садять»  на кущ соловейка.)
- В Україні калина завжди росла біля хати. В народі було прийнято садити кущ калини, коли в сім´ї народжувалась дитина. Верба і калина завжди допомагали людям, адже калиною лікували кашель, а порошком меленої вербової кори зупиняли кров. Тому й стали ці дерева народними символами.

 Індивідуальна творча робота (колективна аплікація)
Учитель: На парті у кожного з вас лежить паперова цеглинка та кольорові олівці. Будь ласка, розфарбуйте цеглинку у свій улюблений колір та напишіть на ній свої побажання нашій любій незалежній країні. Із цих цеглинок ми побудуємо великий дім – дім мрій, єдину країну. Хай мрії здійсняться!!!
Кожен учень підходить до дошки і приклеює цеглинку до спільного будинку на двосторонній скотч, учитель приклеює дах зі своїм побажанням Україні
V. Підсумок уроку.                                                             
Учитель: Ось і закінчили ми будувати.
1. Гра «Конверт запитань»
На  столі лежить конверт, учні підходять і дістають з конверта листи із запитаннями, відповідають.
1.          Які ви знаєте народні символи України?
2.          Назвіть державні символи України.
3.          Якого кольору прапор України?
4.          Що таке Державний Гімн?
5.          Як виглядає герб України ?
6.          Продовжіть синонімічний ряд: Батьківщина -…
2. Рефлексія
- Продовжіть речення.
- Сьогодні на уроці ми вивчали …
- Тепер я знаю, що …
- Я хочу, щоб …

Вчитель. Отже, діти, потрібно любити свою Батьківщину, захищати цілісність її територію, берегти мир.

Дитинство веселковими мостами
Як в казці швидко-швидко пролетить.
А потім юність росами-стежками...
Всі роки в школі — найсвітліша мить!
Тому у дружбі, радості зростайте,
Хай сонце щастя світить вам щораз.
І перше свято це запам'ятайте.
Зростайте мудрі, діти. В добрий час!





Немає коментарів:

Дописати коментар